Re: Re: Re: Re: Technologicky postup ;)
Hezký den. Úplně ze začátku každého restaurování čehokoli, je nutné stanovit si přesně záměr. Vůbec proč a v jakém rozsahu restaurovat. Je jasné, že záměr je motocykl přihlásit, což je moc obšírné a nekonkrétní. Záměr musí být určen předem přesně ve smyslu jak chcete, aby motocykl vypadal a jak toho dosáhnout na jednotlivých konkrétních částech a místech. Rozmyslet si, v jakém stupni patiny chci stroj nechat. Někdy bývá určitá část zničena více než ostatní, někdy naopak je třeba již vyměněná část v lepším stavu než zbytek. Záměrem tedy může být nechat přesně jak je, nebo se snažit více degradovaná místa "doladit" do zbytku třeba nikoli pouhou pasivací, ale úplným odstraněním rzi dosáhnout stříbrného vzhledu, lakované části třeba doladit citlivými lokálními retušemi. Tohle je velmi důležité stanovit ještě před rozebráním stroje. V klídku si sednout opodál, kafíčko, tužku a papír a všechno si psát. Co tady, co támhle, co ta díra tu. Až bude z motorky hromada dílů, musíte již přesně vědět, že s tímto rýpancem nebudete dělat nic, protože to celkový dojem nerušilo a ladilo to z celkovým stavem. Pokud se totiž rozhodujete až nad jednotlivými díly, máte tendenci porovnávat poškození na jedné části blatníku vůči zbytku blatníku, což vede někdy ke zbytečným úkonům vůči ksichtu celého motocyklu. Cit a pravidlo že méně je lépe. Tak snad toto na úplný začátek mimo to, co už je napsané. Ať se daří.