Vaše názory a dotazy

Re: Dotaz na povrchovou úpravu spojovacího materiálu ve dvacátých letech

Zdravím vás. V případě konzervace nebo restaurování původního stavu doporučuji šrouby kompletně odrezit nejlépe Chaltonem nebo kyselinou fosforečnou a po oplachu a vysušení konzervovat způsoby, popsanými v návodech. Osobně šrouby někdy podomácku nikluji v jednosložkové niklovací lázni. Možná znáte za socializmu prodávaný Niklík. I dnes je na trhu několik těchto produktů a to jak koncentrátů, tak v koncentraci přímo k použití. K tomu budete potřebovat starý fritovací hrnec s termostatem a štelováním teploty, větší sklenici a teploměr pro zavařování a nejlépe bublinkovou fólii. Do sklenice dáte teploměr a nalijete niklovací lázeň. Sklenici vložíte do vody ve friťáku nejlépe na nějakou podložku, aby nestála přímo na dně. Friťák zapnete na plno a až začne voda vařit, na teploměru hlídáte teplotu lázně. Až dosáhne potřebné teploty cca 95 stupňů (dle návodu) regulaci na friťáku stáhnete aby zhaslo světýlko. Pak několika kontrolami a poštelováním dosáhnete toho, aby friťák udržoval potřebnou teplotu. Friťák je dobré mít stále přikrytý. K tomu použijte bublinkovou fólii, která více izoluje. Uděláte v ní pouze dírku pro teploměr, který trčí ven. Podle návodu připravené předměty zavěsíte na drátek s bužírkou - i několik nad sebou. Po vložení začnou předměty šumět - důkaz reakce a niklování. Ponecháte v lázni jak uznáte za vhodné. Tloušťka vrstvy za čas a vydatnost lázně je v návodu. Vzhledem k tomu, že voda ve friťáku skoro stále vře, je nutné jí dolévat a dávat pozor, kam stéká kondenzát z igelitu navrchu - nesmí pochopitelně do elektriky:-). To, zda budete niklovat i po vyžrání rzi silně pórézní matky a zda je snesete na jinak renovovaném stroji je již na Vás. Já jsem na renovovaném Motoconfortu nikloval vše, co nebylo původně leštěné. Takto niklované součástky doporučuji navrch radši ještě konzervovat.

Přidat nový příspěvek